Gliese és un dels com a minim sis planetes extrasolars que orbiten al voltant de l'estrella nana rojaGliese 581de tipus M3V. Està situat a la constel·lació de la Balançaa uns vint anys-llum de distància. Pertany a un sistema planetari amb altres planetes.
El planeta es troba a la zona d'habitabilitat de la seva estrella, i hi ha força probabilitat de presència d'aigua a la seva superfície..El seu descobriment es produí al setembre de 2010,i hi ha indicis que permeten pensar que es tracta del primer exoplanetasemblant a la Terra i candidat potencial a albergar vida.
Tot i això, d'altres equips posen en dubte l'existència del planeta, pel que el seu descobriment encara no es pot donar per confirmat. Es pensa que el planeta pot tenir una massa de tres o quatre vegades la Terra i el període orbital una mica per sota del 37 dies.El descobriment d'un planeta habitable tan d'hora en les recerques d'exoplanetes, quan els científics tan sols han monitoritzat un relativament petit nombre d'estrelles, podria significar que aquests tipus de planetes estan més estesos que el que es pensava.
Gliese 581g è una delle almeno sei pianeti extrasolari orbitanti stella nana rossa Gliese 581g tipo M3V . Si trova nella costellazione della Bilancia , una ventina di anni luce di distanza . Appartiene ad un sistema planetario con i pianeti .Il pianeta si trova nella zona abitabile della sua stella , ed è molto probabile presenza di acqua sulla sua superficie .. La sua scoperta avvenuta nel settembre 2010 , e non ci sono indicazioni che ci portano a credere che è il primo pianeta extrasolare simile alla Terra e il potenziale candidato ad ospitare la vita .Tuttavia , altre squadre che mettono in discussione l'esistenza del pianeta , così la sua scoperta non è ancora confermata dare. Si pensa che il pianeta può avere una massa tre a quattro volte la Terra e il periodo orbitale di un po compiuto il 37 giorni.
La scoperta di un pianeta abitabile così presto nella ricerca di pianeti extrasolari , anche quando gli scienziati hanno monitorato un numero relativamente piccolo di stelle , potrebbe significare che questi tipi di pianeti sono più diffuse di quanto si pensasse
No hay comentarios:
Publicar un comentario