lunes, 23 de septiembre de 2013

FORAT NEGRE- BUCO NERO


FORAT NEGRE
En astronomia, un forat negre és una concentració de matèria d'altíssima densitat, tal que la seva força gravitatòria és tan elevada que la velocitat d'alliberament és superior a la velocitat de la llum. Per tant, res que es trobi dins del seu horitzó d'esdeveniments pot escapar-se'n, excepte per mitjà de l'efecte túnel quàntic. El terme "forat negre" no s'ha d'entendre com un "forat" en el sentit usual del terme, sinó com una regió de l'espai de la qual res no pot escapar, ni tan sols la llum. És per aquest motiu que se'ls anomena "negres".
En el centre d'un forat negre, segons prediu la relativitat general, hi ha sempre una singularitat, un punt de densitat i gravetat infinites que arriba a un volum nul i a un radi zero. Aquests "infinits" i "zeros" el que realment demostren és que la relativitat general no és adequada per descriure'ls i que probablement es necessita una teoria quàntica de la gravetat.
L'horitzó d'esdeveniments és la superfície que marca el límit des del qual ja res no es pot escapar, on la llum orbita el forat i és el límit estàtic, a l'interior del qual ja només hi ha un camí, el que marca la gravetat. L'ergosfera és la part que queda per fora de l'horitzó d'esdeveniments, de la qual, en teoria, encara es pot escapar. La matèria que cau a un forat negre usualment forma un disc d'acreció.
BUCO NERO
In astronomia, un buco nero è una concentrazione di materiale ad alta densità, tale che la forza gravitazionale è così elevata che la velocità di rilascio è superiore alla velocità della luce. Quindi, tutto ciò che è nel suo orizzonte degli eventi può sfuggire da esso se non attraverso effetto tunnel quantistico. Il termine "buco nero" non dovrebbe essere inteso come un "buco" nel senso comune del termine, ma come una regione di spazio da cui nulla può sfuggire, nemmeno la luce. Questo è il motivo per cui essi sono chiamati "neri".
Al centro di un buco nero, come predetto dalla relatività generale, c'è sempre una singolarità, un punto di densità infinita e gravità raggiunge uno zero dimensione e un raggio zero. Questi "zeri" "infiniti" e che in realtà mostrano è che la relatività generale non è sufficiente per descrivere e probabilmente bisogno di una teoria quantistica della gravità.
L'orizzonte evento è la superficie che delimita da cui nulla può sfuggire, dove la luce orbita attorno al foro ed è il limite statico, all'interno del quale vi è un solo modo ora, che gravità del marchio. Il ergosfera è la parte che è al di fuori dell'orizzonte degli eventi, che in teoria può ancora sfuggire. La questione cade in un buco nero che di solito forma un disco di accrescimento.

No hay comentarios:

Publicar un comentario